Forfatter: Dan Brown
Udgivelsesdato: 01-09-2020
Format: hardcover
ISBN: 9788740063790
Antal sider: 44
Originalland: England
Bedømmelse: En god anledning til at samle børnene i sofaen og bruge tid på familiehygge, bogen er ihvertfald en succes her. Det er samtidig en bog som kan tages frem igen for næste gang vil der helt sikkert være andre ting som vi ser i billederne og hører i musikken.

Årh, hvor er den sød – det var den umiddebare reaktion over forsiden på denne børnebog. En børnebog med en forfatter som er lidt af en overraskelse – den første tanke var at det da måtte være en anden Dan Brown men nej, den var god nok. Der er her tale om spændingsforfatteren Dan Brown som kendes fra bøger som Da Vinci mysteriet, Det forsvundne tegn og Djævle og dæmoner, flere af hans bøger er da også blevet filmatiseret med Tom Hanks som professor Robert Langdon. Så det er absolut ikke en hvilken som helst forfatter, der her har kastet sig ud i børnebogs-genren.

En genre som nok ikke er helt tosset for dette er en alletiders og superfinurlige bog for både store og små som kan lide musik og at gå på opdagelse i bogens univers. Bogens handling foregår omkring musen Maestro Mus som skal sammensætte sit eget orkester. Derfor går han i gang med at finde de helt rigtige kandidater. Det bliver starten på en rejse og opdagelse i musikkens og ikke mindst dyrenes verden, hvor hvert dyr har sin egen musik og instrument. Med den tilhørende app, kan man høre de forskellige dyrs musik, bare nyde kreativiteten og lytte til den gode historie. En historie som ifølge forfatteren selv, er opstået udfra vores nutidige verden med al dens teknologi og skærmtid. Herfra kom behovet for at lade tiden stå stille, nyde samværet mellem børn og voksne, og opleve den forunderlige og magiske verden som musikken giver os.

En god anledning til at samle børnene i sofaen og bruge tid på familiehygge, bogen er ihvertfald en succes her. Det er samtidig en bog som kan tages frem igen for næste gang vil der helt sikkert være andre ting som vi ser i billederne og hører i musikken.

Du kan også se en video med Dan Brown, hvor han fortæller om bogen og historien bag. Han har ikke kun opfundet historien bag bogen men også komponeret musikken bag billederne.