Udgivelsesdato: 21. september 2021
Format: hardcover
ISBN: 9788740070033
Antal sider: 267
Originalland: Danmark
Bedømmelse: En drøm af en bog for enhver strikker, hvor det bare kribler i fingrene for at komme igang med at strikke de mange opskrifter.

Strikkere elsker strikkebøger, jo flere jo bedre og gerne med masser af lækre billeder som kan sætte gang i ideerne og tanker om garnindkøb. Strikkebogen Knitting for Olive er ingen undtagelse, den er et klart hit for enhver strikker og deres bogreol. Her er der tale om en bog som er i et lidt større format end mange andre strikkebøger, men det gør jo bare oplevelsen bedre for så er der god plads til de flotte billeder.

Ved første øjekast ser bogen meget tyk ud, men den enkle indholdsfortegnelse angiver blot 20 opskrifter – så hvordan hænger det lige sammen. Årsagen til den tykke bog, er ganske enkelt at de to forfattere har valgt at give god plads til opskrifterne, så at de er overskuelige og nemme at læse, med tilhørende billeder og mønstergrafik.

På bogens første sider, bliver vi introduceret til de to forfattere – hvem er de og hvorfor har de valgt at udgive denne bog. Det er en god fornemmelse at dykke ned i hvem forfatterne er, hvordan startede deres strikkerejse, hvordan valgte de navnet på deres strikkekoncept, valg af garn og producenter, udvikling af opskrifter og alt det som følger med at starte noget op og have en passion for det man laver.

De 20 opskrifter i bogen, er af varierende sværhedsgrad og her er der både helt enkle modeller og de lidt mere krævende med hulmønster eller snoninger. Afhængig af smag og behag, og hvad humøret er til så er der brugt både tyndt garn men bogen indeholder også modeller med tykt garn. Opskrifterne er illustreret med flotte billeder, så man tydeligt kan få et indtryk af det færdige arbejde. En drøm af en bog for enhver strikker, hvor det bare kribler i fingrene for at komme i gang med at strikke de mange opskrifter.

Ny strikkebog som indeholder 20 opskrifter på lækkert, tidløst strik, som man bare må eje – med de fineste detaljer og i smukke farver.
Rigtig mange bliver i disse år grebet af den store strikkedille – det er hyggeligt at strikke, og man slapper af og kan lade tankerne vandre, mens strikkepindene er i gang. Er man en af dem, der let falder i svime over alle de vidunderlige garner, der dukker op i disse år, og som samtidig leder efter inspiration til det helt rigtige nye projekt til pindene, så er denne nye bog fra Knitting for Olive et must.

Knitting for Olive er kendt og elsket i hele Norden for deres garner og for de smukke på en gang moderne og klassiske strikkedesigns til kvinder i alle aldre og størrelser og strikkere på alle niveauer. Bogen indeholder 20 opskrift er på tidløse sweatre, cardigans, bluser, huer og tørklæder, hvor der er tænkt over detaljen. Modellerne varierer fra de enkle, glatstrikkede designs til dem med skønne, effektfulde mønstre, som netop Knitting for Olive er så kendt for. Nogle af opskrifterne er velkendte Knitting for Olive-klassikere, mens ni af dem er helt nye ting, der næsten lige har sluppet pinden hos de erfarne strikkeeksperter bag Knitting for Olive.

De gennemarbejdede opskrift er inkluderer alle størrelser op til 4XL og er skrevet i et let forståeligt sprog. Nogle af dem er for nybegynderen og lige til at gå til, andre er for den letøvede strikker og kræver lidt mere rutine. I slutningen af bogen er der QR-koder til videoer, hvor de forskellige teknikker bliver gennemgået. Ligegyldigt hvilken opskrift , man drømmer om at strikke, er der altså hjælp at hente, så man kan være sikker på et godt resultat.

Med denne bog sikrer man sig en stor samling kvalitetsopskrift er med skønne strikkeprojekter til rigtig lang tid. Alle er de ledsaget af illustrative billeder taget i smukke omgivelser i København.