Format: Paperback, audiobook
ISBN: 9788711841457
Originalland: Italien
Bedømmelse: En meget intens krimi, som er meget velskrevet og forfatteren formåer at holde spændingen til det sidste.
5,0 rating

Spænding på første klasse, ingen tvivl om det. Bogen fanger fuldstændig fra første side, og er svær at lægge fra sig når spændingen lige så stille og ubemærket opbygges.

Forfatteren – Luca d’Andrea er italiener, og handlingen foregår i Dolomitterne hvor han selv bor og arbejder som skolelærer. Handlingen udspiller sig som nævnt i Dolomitterne, hvor amerikaneren Jeremiah – gift med en italiensk kvinde, flytter hjem til hendes fødeby Siebenhoch. Her hører han ved et tilfælde om en hændelse som skete mere end 30 år tidligere – blandt indbyggerne omtalt som “massakren i Bletterbach”. I kløften Bletterbach blev 3 af byens unge fundet dræbt og maltrakteret uden at man nogensinde kunne få opklaret hvad der egentlig var sket.

Efter en alvorlig ulykke, har Jeremiah brug for at komme til kræfter så af en blanding af kedsomhed og nysgerrighed begynder han at grave i historien. Ikke fordi at fortælle-viljen er særlig stor blandt byens indbyggere, for det ripper op i mange sår hos de involverede og ikke mindst de efterladte. Efterhånden som han dykker ned i de forskellige sider af dramaet ved at snakke med byens indbyggere, begynder der at tegne sig et ubehageligt billede – og hele denne “efterforskning” får samtidig store konsekvenser for hans egen familie.

En meget intens krimi, som er meget velskrevet og forfatteren formåer at holde spændingen til det sidste. Samtidig så alligevel lige at give det sidste twist på overraskelsesmoment, så man efterlades med den der tomme fornemmelse når sidste side er færdiglæst. Så er spørgsmålet bare – hvornår kommer næste krimi fra forfatteren….

Forlagets tekst

I 1985 blev tre unge mennesker myrdet i Dolomitterne. Ligene var grusomt skamferede, og sagen forblev uopklaret. Tredive år senere hører Jeremiah Salinger, en amerikansk tilflytter, tilfældigt om sagen og begynder at grave i bjergets hemmeligheder på trods af de lokales modstand. Jagten på sandheden ender med at blive som en besættelse for ham. En italiensk thriller, der vil holde dig lysvågen til sent. For hvad er det for hemmeligheder, der ikke kan tåle dagens lys? Hvad er det for ondskab, der gemmer sig i bjergene? Luca D‘Andrea (f. 1979) er en italiensk forfatter, som har skrevet den anmelderroste thriller Bjerget, der foregår i Dolomitterne. Bogen er strøget ind på bestsellerlisterne verden over, og Luca D‘Andrea er blevet sammenlignet med blandt andre Stephen King.